Fashion show: Italian way for sustainable fashion. (La Triennale, Milano 15 novembre 2015)

   
 
Una sfilata è il modo migliore per mostrare l’eccellenza e la creatività, ma soprattutto il rispetto che la filiera italiana della moda mostra per l’ambiente.
Abbiamo invitato 5 giovani stilisti, coinvolto aziende tessili impegnate in progetti sostenibili e utilizzatrici di macchinari italiani per mostrare che green è anche bello, elegante, unico.
Fornire tecnologie sostenibili in grado di garantire ai prodotti performance funzionali, ma anche estetiche è il nostro contributo ad una filiera responsabile.
 
A fashion show is the best way to demonstrate the excellence, the creativity and, especially, the respect for the environment of the Italian fashion industry.
We invited 5 young designers to work with textile firms engaged in sustainability that use Italian machinery with a goal: to show that green is also beautiful, stylish, unique.
Our contribution to a responsible supply chain is to give fashion sustainable technologies for products that deliver best functional and aesthetic performance.

ACIMIT - Via Tevere, 1 20123 Milano (Italy) - tel +39 02 46.93.611 - fax +39 02 48.00.83.42 - email: info@acimit.it